Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Hity sprzedażowe

Z powierzchnią suchościeralno-magnetyczną

Polecamy

Dla projektantek Big Dream Girl

Subskrypcja

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Chcąc zbadać potrzeby oraz stan polskich firm w zakresie druku, firma Epson w grudniu 2019 przeprowadziła ankietę na ten temat wśród przedstawicieli małego i średniego biznesu.

Badanie wykazało, że mimo postępującej cyfryzacji, druk w firmach ma nadal bardzo silną pozycję. Ponad połowa respondentów (52,5 proc.) twierdzi, że obieg dokumentów w ich przedsiębiorstwach wciąż opiera się głównie na formie papierowej, a wersja online traktowana jest pomocniczo. Z kolei 45,1 proc. ankietowanych przeważnie korzysta z dokumentów online, rzadziej drukowanych. Jedynie 2,4 proc. deklaruje, że korzysta wyłącznie z dokumentów w wersji online.

Pod względem typów dokumentów, polscy przedsiębiorcy najczęściej drukują faktury i inne dokumenty finansowe (28,7 proc.), umowy, oferty i inne dokumenty związane z relacjami z klientami (26,3 proc.), materiały szkoleniowe i prezentacje (22,1 proc.) oraz zdjęcia i grafiki (15,6 proc.). Zapytani o cel drukowania, wskazywali wymogi prawne, zwiększenie estetyki/prestiżu korespondencji, dokumentów (49,5 proc.), archiwizację dokumentów (20,1 proc.) oraz wygodę lektury, np. podczas korekty tekstu (14,7 proc.).

Do najistotniejszych cech drukarki biurowej zaliczono obecność dodatkowych funkcjonalności, takich jak skanowanie czy kopiowanie (17,9 proc.). Przedsiębiorcy bardzo cenią sobie także jakość i trwałość  (15,3 proc.), niską cenę wydruku jednej strony (14,7 proc.) oraz szybkość (14 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się energooszczędność i ekologia (11,5 proc.), możliwość druku w kolorze (9,5 proc.), a także niekłopotliwa obsługa (7,3 proc.). Co ciekawe, najmniej istotna okazała się być cena samego urządzenia (3,3 proc.).

Najbardziej uciążliwym problemem w trakcie korzystania z drukarki jest jej awaryjność oraz konieczność częstej wymiany części eksploatacyjnych (26,8 proc.). Respondenci wskazywali także na kłopoty z zacinającym się papierem (25,1 proc.), uzupełnianiem toneru (22,7 proc.), a także głośną pracą (13,5 proc.) oraz koszty związane z serwisem (11,9 proc.).

https://epson.presspage.com/image/epson-ecotank-infografika-v3-01.png?10000

Uczestnicy badania zostali również poproszeni o wskazanie najważniejszej cechy drukarek z serii Eco Tank Mono w kwestii oszczędności i ekologii. Wśród najpopularniejszych odpowiedzi pojawiały się wydajność pojedynczej butelki z atramentem (37,9 proc.), długa, bezawaryjna praca (24,7 proc.) oraz niski pobór prądu (14,2 proc.). Właściciele firm cenią także monochromatyczne urządzenia za brak emisji ozonu oraz pylenia w trakcie drukowania (13,7 proc.) oraz cichą pracę (9,5 proc.).

W badaniach wzięło udział ponad 200 przedsiębiorców i pracowników z różnych branż. Największą grupę stanowili pracownicy edukacji (26 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się sektory, takie jak produkcja (14,2 proc.), handel (12,7 proc.), marketing (9,8 proc.), oraz branża IT (5,4 proc.).

?Dostarczanie wiodących produktów w swej klasie opieramy opracowując najlepsze technologie, ale także wsłuchując się w głos klientów - użytkowników dedykowanych dla nich urządzeń. Tym bardziej jesteśmy dumni, z rezultatów najnowszego badania lokalnego rynku. Potwierdziły one, jak bardzo kluczowe dla wyboru sprzętu są główne atuty serii EcoTank mono, takie jak oszczędność w ujęciu TCO, ekologia i technologia atramentowa. Pozwala nam to mieć świadomość dobrego kierunku w jakim rozwijamy naszą ofertę dla MŚP? ? powiedziała Ewa Pytlak, Marketing Coordinator w Epson Polska.

O badaniu

Akcja przeprowadzona przez firmę Epson odbywała się w okresie 3.12 - 20.12.2019 roku na oficjalnym profilu Epson Polska. Ankiecie towarzyszył konkurs, w ramach którego uczestnicy mogli wygrać 5 drukarek EcoTank Mono Epson ET-M3170 ? by otrzymać jedną z nich, należało odpowiedzieć na pytanie: ?Co wydrukowałbyś dla swojej firmy lub społeczności, w której żyjesz, mogąc wykorzystać 11 tys. stron A4, z użyciem atramentu dołączanego bezpłatnie do EcoTank M3170??. Listę zwycięzców ogłoszono 31.12.2019 roku.

?Wytwarzamy makiety lotnicze i każdy nowy egzemplarz to plik dokumentacji i rysunków. Mając do dyspozycji możliwość wydrukowania nawet 11 tys. stron, bez wahania wydrukowalibyśmy całą dokumentację, jaką mamy, odświeżylibyśmy starą, wymieniając zużyte rysunki na nowe. Ponadto wydrukowalibyśmy grafiki i zdjęcia wszystkich ulubionych maszyn, co w ogromnym stopniu uprościłoby pracę oraz ją przyśpieszyło (obecnie drukujemy 2-3 zdjęcia, a resztę oglądamy na ekranie). 11 tysięcy stron oraz niezawodne urządzenie, to ultra wspaniały skok do przodu, wygoda, efektywność? ? napisał jeden z laureatów konkursu.


REKLAMA

 

Wybrane ogłoszenia

Idealne dla domowych artystów.
Dla chłopca i dziewczynki
Kredki ołówkowe ścieralne 12 kol.
Najlepsza licencja tego roku!
Nowy wymiar biurowej elegancji!
Dostępny w 7 kolorach.
Piórnik z najmodniejszej ostatnio kolekcji BESTIES ...
Poszukiwani pracownicy

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Jak artykuły szkolne przywracają radość w nauce?

    Wraz z dynamicznym rozwojem technologii edukacyjnych, artykuły szkolne przeszły znaczną transformację. Firma Main Paper wprowadziła na rynek innowacyjny asortyment, który nie tylko wspiera proces nauki, ale także przywraca radość w codziennym uczeniu się. Inspirując się kultowymi czaczpadami do gier telewizyjnych. Te nowoczesne artykuły szkolne stają się źródłem motywacji i zaangażowania dla uczniów w każdym wieku, a szczególnie tych kochających playstation i Xboxa.

    Więcej…  
  • Rodzicielnik.pl kreatywnie z JOVI

    Jesień to czas, gdy matka natura daje nam dużo naturalnych skarbów. W połączeniu z perełkami z naszej branży, chłodne wieczory mogą okazać się wyjątkowe. O tym, jak razem z dzieckiem spędzić miło czas, opowiada w swoim filmie Agnieszka Królak z portalu Rodzicielnik.pl 

    Więcej…